söndag, december 29, 2013

Mot slutet, mot början

Julledigheten är över, jag har redan jobbat två tidiga mornar nu i helgen, som en liten mjukstart. Lite tungt har det varit att stiga upp mitt i mörkret, lite för få timmar efter läggning. Idag gick jag och la mig igen när arbetstiden var över och sov i ett par timmar. Nu väntar sex arbetsdagar till innan jag lämnar och går vidare. Som tur är infaller en röd måndag som första dag (sicken lyx det ska bli att få vara ledig på helger och röda dagar!) så lite andhämntning blir det innan det nya drar igång.

Jag drömmer stressdrömmar om det där nya, senast inatt/idag. Jag for runt på universitetet och letade efter ett rum och till sist tog jag mig bara an ett rum där det satt lite folk i. Innan jag kom på att jag inte jobbar på universitetet. Total förvirring med andra ord. Jag utgår från att det blir fler såna där drömupplevelser innan det blir tisdag den 7 januari...

Inga kommentarer: