måndag, december 30, 2013

Gääääsp


Ungefär sådär är läget ikväll. Jag och Smilla gäspar ikapp. Det var segt att stiga upp 5.50 imorse. Och då hade jag ändå gjort klart allt kvällen innan så att jag bara kunde hoppa i kläderna, stoppa en tandborste i munnen, pussa låtsasmaken (som fortfarande var vaken, vissa tar det här med ledighet på största allvar) och sätta mig i bilen. Jag var ganska ensam på vägen. Inte helt, men betydligt mer än vanligt så jag kom ändå i väldigt god tid till jobbet.
Väl på jobbet stängde de ner lönesystemet för årskörning så det var inte sådär väldigt mycket någon kunde göra idag. Jag hoppas att det är igång igen imorgon för jag har en del kvar att göra innan veckan är slut. Imorgon och på onsdag är det jobb hemifrån igen så då behöver jag i vart fall inte kliva upp riktigt lika tidigt.

Och 'det där nya' närmar sig med stormsteg.

Inga kommentarer: