onsdag, december 11, 2013

Låtsasfredag

Onsdag och min arbetsvecka är slut. Sort of. Jag tog med mig lite jobb hem faktiskt som jag skulle behöva få gjort innan nästa vecka. Inte särskilt mycket så det är inte ett dugg synd om mig. Men ledigheten som stundar vill jag påstå är väl förunnad efter den här starten av veckan. Huga.

Morgondagen tänker jag ägna åt att städa, tvätta och baka bullar. Förhoppningsvis alltså, såvida jag inte ligger i en trött pöl i sängen/soffan hela dagen. Men så ska det väl inte bli. Jag längtar faktiskt lite efter att få dammsuga och stöka i ordning här lite. Och efter att baka. Det känns som perfekta mindblowing-aktiviteter att sysselsätta sig med en ledig dag. Dagen efter blir det lite annat, bland annat lite kompishäng, väldigt efterlängtat det också.

Jag fick för övrigt frågan igår om jag är klar med min julklappsshopping. Jag fick på riktigt tänka efter en stund innan jag kom på att personen inte alls var galet tidigt ute. Vi är snart halvvägs in i december och jag har inte handlat något alls än. Har knappt funderat. Så det får väl bli fredagens bekymmer kanske.

Inga kommentarer: