torsdag, juni 30, 2011

Supersmarta albino-Sara

Jo, jag har också försökt mig på det där med att sola. Något jag aldrig gör. Dels för att det är så förbannat tråkigt, dels för att jag sällan är på ställen där jag är bekväm nog att blotta mig så pass att det blir en bränna att tala om och sist men inte minst för att det alltid, alltid slutar i halv katastrof, sömnlösa nätter och kylbalsam.

Idag var fröken Sara dock duktigt förberedd och smörjde in samtliga synliga hudpartier som stack ut utanför M:s gamla reebok-shorts och mitt vita linne med spf 30, noga. Mycket duktigt. Sen gick hon ut och la sig på filten, läste sin bok och kom efter en stund på den brilljanta idén att dra upp linnet så att ryggen också skulle få lite sol. Ryggen ingick dock inte i "synliga hudpartier" när jag var inne, varpå den nu inte är en lika bekväm del av mig själv som den var imorse. Hallå facepalm-läge!

Well done! (I dubbel bemärkelse)

Inga kommentarer: