lördag, juni 11, 2011

Men kyla tål hon!

Jag satt i omklädningsrummet för en stund sedan, glad över den svala källarluften efter en väldigt svettig natt på jobbet, och väntade på min arbetskamrat när en från dagskiftet kom in för att byta om till arbetskläder. Och jag såg hur hon tog på sig plagg efter plagg och måste ha sett rätt frågande ut för plötsligt började hon skratta.

-Fryser du? Vet du hur varmt det är där uppe?
-Ni är så roliga. Vet du att i mitt hemland är det 55 plusgrader just nu.
-Men hur överlever man??
-Jag lovar, jag blir inte varm, svarade hon fortfarande skrattande och önskade mig en god sömn innan hon vandrade upp till sin avdelning, i lager av kläder.

Jag hävdar dock fortfarande att jag får lov att klaga på värmen. Åtminstone när luften står helt stilla, som på jobbet. Att bara vistas i tvättstugan har varit en plåga, jag lovar.

Inga kommentarer: