onsdag, juni 22, 2011

Arga fåglar och döda möss

Två saker har gjorts idag sen jag masade mig upp från sängen strax efter lunch;

1. Jag har upptäckt Angry Birds (tack för den Simon!) och i det närmaste blivit beroende (samt för första gången uttalat orden "dö då för i h-vete gris#%#", där nånstans la jag dock ifrån mig telefonen). Tidigare var jag lyckligt ovetande om att det fanns för Android-fåner inklusive min. Det var en lyckligare tid.

2. I ett tappert försök att inte somna alldeles för tidigt (dvs vända-på-dygnet-projekt) fick jag spel och inledde tokstädning av huset. Jag orkade inte riktigt hela vägen men jag fick fart på den snyggare hälften (moahaha) som tycktes ha haft hela servisen bredvid skrivbordet på övervåningen. Fortsättning följer imorgon, är det bestämt.

Det var skönt att komma ut på landet i vart fall. Jag möttes av mina besvansade kärlekar och erbjöds omgående dagens (eller möjligen gårdagens) näbbmusfångst. Något jag dock tackade nej till så snällt jag kunde. Imorgon ska jag in till stan under dagen på jakt efter nya byxor. Jag hoppas att min jakt blir lika lyckosam som kattornas.

Inga kommentarer: