tisdag, juni 28, 2011

Anna, jag och Övik

Anna & jag hade en väldigt trevlig långdag i Övik igår. Det var absolut behövligt. Fler småutflykter måste det bli på semestern. Jag köpte äntligen ett par solglasögon, fyndade en kofta och köpte en lite för dyr pocketbok.

Och tågresan var trevlig, i vart fall ner. På hemvägen blev det strul så vi blev stående på ett par ställen och resan tog till sist lite mer än dubbelt så lång tid som den skulle. Det gick väl ingen direkt nöd på oss, men det var extremt dåligt att vi som satt på tåget inte fick veta något. Jag menar, bara ett kort meddelande om att de hade problem men jobbade på det hade varit välkommet. Istället fick vi veta via en annan passagerare som ringt hem och bett sin respektive kolla internet att tåget drabbats av 'lokfel' och beräknades framme 21.50 istället för 20.45. Det kändes kanske inte som rätt väg att få information på.

Men det var en fin resa så jag kan absolut rekommendera den. Så länge ni har marginaler för förseningar, vill säga.

Inga kommentarer: