onsdag, juni 29, 2011

Kan man injicera semesterfeeling?

Nu är det sådär tokvarmt igen. Lite jobbigt, men samtidigt inte i närheten så jobbigt som det var när jag förväntades jobba samtidigt. Eller snarare sova. Nu när jag vaknar av värmen är det ok, men när jag låg och visste att jag behövde en massa mer sömn för att orka med att jobba var det inte lika roligt. Så lite semesterfördelar känner jag, även om den där totala känslan av semester bara inte vill infinna sig. Igår fick jag dessutom schema och annat inför hösten hemskickat och vips är jag tillbaka i jobbfunderingar och mental jobbstress.

Jag ska ta lillasyster under armen och lifta med Mannen ut till huset i eftermiddag så kanske vi kan 'somra oss' lite på dagen imorgon där. Solskyddsfaktor 50 är nerpackat (I need it, promise), tillsammans med ett par halvt olästa Empire och min nya bok. Det låter ju i vart fall sommar det.

3 kommentarer:

Iréne JB sa...

Här har total semesterkänsla infunnit sej. Igår bad, idag bad och antagligen bad i morgon. Dock ska solkrämen med i morgon. Glömde den idag så det finns risk för att tjejerna och jag intar en lite rosa ton i kväll... Tur att vi är tåliga, annars hade vi varit helrosa.

Ska du ha några sjalar färdiga till i höst ska du kanske börja med dem nu. Jag planerar att göra så. Och vill du ha gratiskurs så kan du ju alltid ta dej från Umeå och hit så kan du och jag ha en stickhelg :)

Sara sa...

Låter härligt! Min semesterfeeling kommer så smått, men det går väldigt långsamt.

Stickhelg låter onekligen väldigt lockande, men jag är rysligt dålig på att sticka och skulle nästan behöva läras om från början. Det kan nog vara sant i att det blir tajt om tid att få färdigt några i tid...

Iréne JB sa...

Men Sara, jag är expert på att lära barn sticka, så det ska nog gå med vuxna också. Har lärt ett antal 15-åringar att sticka och min egen dotter! Tror att egna barnen är den största utmaningen :)