torsdag, juni 23, 2011

Och regnet det bara öser ner

Det var så mycket folk på stan idag att den där jakten på nya byxor las på is. Jag iddes helt enkelt inte. Och lika bra var det. Mr M ringde tidigt på eftermiddagen och ville bli hämtad då han kände sig risig. Jag hoppas att det inte är mer än bristande sömn, men han har sett hängig ut i ett par dagar nu. Själv har jag haft jordens huvudvärk ikväll.

Men trots det har vi det trevligt här i huset. Jag, M, lillasyster och tre glada kattdamer som går runt mellan all personal och gosar efter ett till synes förbestämt schema, eller nåt. Ute regnar det och det ser inte bättre ut än att det kommer bli likadant imorgon. Trist som attan då vi dels ska till Tullgården på dagen (visserligen äter vi inomhus men aktiviteterna är ute) och hade tänkt grilla med Simon (som sen ska jobba natt) på kvällen. Nu vet jag inte hur det blir kvällstid. Ärligt verkar gänget lika nöjt med en hemmakväll, och väl är väl det. Vi får se hur det blir, helt enkelt.

Jag fick en trevlig/weird inbjudan via sms också så någon form av socialt umgänge tycks det kunna bli under helgen i vart fall. Ser fram emot det.

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja, kontaktannonsen ja. Här kommer svaret på svaret. Eftersom det verkar bli dåligt eller jättedåligt väder i kväll så kan vi väl träffas i morgon kväll och grilla lite korv eller nåt? Vi har ju SEMESTER!!