fredag, juni 24, 2011

Midsommar

En väldigt trevlig dag senare. Vi är mätta (gånger två), nöjda och belåtna med dagen allihop, tror jag. Inklusive tre kattdamer som ligger i varsitt hörn med avancerad fiskkoma efter ett lass nykokt sej. Jag tror tom att det fanns lite kvar i en skål i köket.

Vi har ätit midsommarbuffé på Tullgården här i byn, tillsammans med M:s syster (med större delar av familj), och som vanligt var det både väldigt gott och trevligt. Och ganska mycket folk, trots det lite ostadiga vädret som dock bara bjöd på några få droppar regn trots allt. Kvällsplanen var ursprungligen att fara in till stan till någon av de möjligheter vi erbjudits vad gällde partaj, men ingen av oss hade riktigt orken när vi kom hem. Istället blev det lite tant-/gubblur innan vi påbörjade förberedelserna för nästa mål mat.

Och middagen avslutades för en stund sedan med film i soffan (vi såg Paul, inte alls så dålig som förväntat/förfasat) tillsammans med lite jordgubbar och skumpa. Nu tror jag det blir en film till, med stor risk att undertecknad säger "jag sover inte", som svar på det mesta om en liten stund (det brukar bli så när tröttheten slår till, men jag kan aldrig erkänna att jag somnat, av någon anledning). Vi får väl se.

Jag hoppas ni alla har en trevlig midsommar!

Inga kommentarer: