onsdag, juni 22, 2011

Nu så!

Så var det gjort, de sista nätterna är klara och jag har semester. Eller ja, rent tekniskt har jag semester först i mitten av nästa vecka, jag har en schemalagd ledighet fram tills dess. Så visst kan jag bli utbeordrad men det skulle jag väl inte tro ska behövas. Så jag ser det som semester redan nu. Kände mig lite trött och grinig där mitt på natten när det dök upp saker hela tiden på båda avdelningarna. Stackars Simon fick ha en less arbetskamrat en stund, men jag tror han stod ut.

Så blåmärken, ett snurrigt huvud, ömma fötter och öm underarm till trots; just nu känns det helt ok. Jag hoppas att semesterfeelingen ska infinna sig å det snaraste och att varvtalen kan bli lägre. Att det regnar just nu känns också som att det kvittar. Det innebär bara färre måsten. Och att jag blir än mer inspirerad att beställa hem ett par nya böcker att plöja igenom i sommar.

Inga kommentarer: