onsdag, juni 08, 2011

Heja idag!

Skattepengar på kontot idag, välkommet. Inte någon förmögenhet men tillräckligt för att kompensera det faktum att jag köpte lite kläder när lönen kom samt tillräckligt för att laga till bilen. Förhoppningsvis räcker det även till ett besök på ikea och där kunna handla något mer än värmeljus.

Men största glädjen idag var nog ändå att bilen morrade på som den skulle efter att jag på inrådan av mekanikern vi anlitar bytt ut biltema-tändstiften mot den definitivt dyrare originalvarianten. Jag trodde i ärlighetens namn inte på det, att kopiorna som säljs där skulle vara så mycket sämre. Men bilen går jämnt och fint igen nu. Imorgon ska jag byta till sommardäck, köpa och byta bromsbeläggen bak och sen ska den förhoppningsvis vara klar för besiktning. Fatta friheten att ha egen bil igen sen! Inga två timmars extra pendlande för att ta sig till och från jobbet. Och kunna åka ut på landet när jag vill. Lyx, är ordet!

Inga kommentarer: