måndag, september 29, 2008

Den långa önskelistan

Jag kanske borde vara tröttare än jag är, men jag känner mig hyfsat bra idag faktiskt. Trots att jag steg upp klockan ett för att få tid att träffa Anna på stan för (som alltid) hysteriskt god lunch på Rost och lite shopping. Eller ja, fönstershopping kanske. Jag är väldigt sugen på att handla men håller i kronorna allt jag kan. Vet inte ens var jag skulle börja och jag skulle rada upp saker jag behöver. Jag har ingen vinterjacka, inga skor (tygskor funkar inte så bra i norrländsk vinter), inga tjocka tröjor, nästan samtliga t-shirts (vilket tycks vara det jag äger mest av) har som små hål i sig som jag inte vet var de kommer ifrån, jag äger bara ett par jeans som inte har antydningar till (eller redan färdiga) hål på insidan av låren (?) osv osv. Ingen hejd alltså.

Utöver det finns det såklart mer lyxiga hål att fylla, som att jag skulle vilja göra nåt kul med mitt tråklånga hår, få proffessionell massage av min ömma, knäppande nacke, köpa ny väska, lägenheten är mörk och skulle behöva lite fönsterlampor, gardiner i sovrumet vore trevligt, framkalla en massa foton, skaffa glasögon, köpa en gammal kökssoffa etc.

Jag kan ha drabbats av vill-ha-sjuka och konsumtionshets. Farligt.

Inga kommentarer: