onsdag, september 10, 2008

Inget silikon för mig

Idag har jag varit på återbesök hos optikern. Det visade sig att Sara inte är så kompatibel med silikon trots allt. Men det visste vi ju redan =)

Nej, men om man bortser från de dagar jag varit sjuk och inte kunnat ha linserna så har de känts av och varit ganska belagda redan bland de första dagarna, så vi enades till slut om att jag nog går tillbaka till min gamla sort, men med korrigerad styrka då. Jag fick också med mig 10 endagslinser att prova då jag egentligen är lite sugen på att skaffa glasögon och kombinera det med linser då jag jobbar. Haken är pengarna. Nästan 2500 spänn för bara glasen, sen tillkommer bågarna. Så det får bli...år 2011 kanske? Nej, men allvarligt så vore det skönt med glasögon ett tag, och skulle ju ge en liten förändring utseendemässigt också, och det kunde väl vara kul. Men vi får se.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå!

Här får du lite inspiration om du ska skaffa glasögon. www.brillor.blogg.se
Där jag jobbar har vi 6 mån helt avgiftsfri delbetalning. Det kan ju vara något att använda sig av, för det är ju stora summor med glasögon. Jag tror att alla optiker har hyfsade avbetalningsvillkor.
mvh Åsa