lördag, september 20, 2008

Att göra saker tillsammans

Joakim: Måste man ange namn vid registrering? Räcker det inte med epost?
Sara: Nä. Alla har inte angett epost i registret.
J: Nähä.
S: Har du farinsocker?
J: Nä. Men om de först skickar epost till dig då?
S: Det blir för många led. Du vet, tillbaka och så... Har du kokos?
J: Nä. Då får det bli manuell registrering.
S: Jaha, ok... Har du kanel då?
J: Nä.

Ungefär så låter det här just nu. Jag övergav tillfälligt projektet med att hitta en bra registreringsform till Fi:s kommande forum som passar vårt befintliga register för att försöka göra äppelpaj i ett kök som bara består av tusen olika mjöler. Så vi kommunicerar med varann ifrån två olika rum i två olika ämnen. Samtidigt. Ungefär. Suckar ungefär lika mycket lika ofta. Men det går framåt trots allt. Kanske mest med pajen. Spännande lördag i Fiskis.

3 kommentarer:

Mikkan sa...

Hehe, väldigt rolig konversation, som givetvis är helt begriplig för de som är inne i den just där och så. :) jag minns en språkforskare som var med i GP med en studie för ett par år sedan. Hon hade studerat kommunikation vid matbordet hos en familj med tre barn i olika åldrar, och utskriften av deras samtal tedde sig fullkomligt obegripliga i efterhand. 3-4-5-6 linjer igång samtidigt, men alla lyckas bolla dem och förstå varann. Koolt tycker jag!

Sara sa...

Haha, kan tänka mig det. Ibland blir man impad av alla trådar man lyckas hålla i huvudet samtidigt =)

Bloggerskan sa...

hehe,
Först trodde jag du höll på att göra Irish Coffee... ;)