lördag, september 27, 2008

Jag kan nästan se det framför mig nu; en bred skön säng med tre sömniga katter som väntar på mig nånstans där ute

En timme kvar av arbetstiden och det har blivit tvärlugnt. Och tiden går lite för sakta. Tidigare under natten har det varit allt annat än stilla. Det har inte varit tokrörigt, men de som var vakna var det med besked, kan man säga. Så pass att jag blev uppringd från en annan avdelning som undrade om jag inte kunde se till att det blev tystare här. Hm...eh ja, vet inte vad han tänkte att jag skulle göra som jag inte redan provat, men ja, det var ju bra att jag blev uppmärksammad på att det möblerades om på min avdelning... (Ja, jag surar lite.)
Det är Pride-parad idag men den lär jag inte gå med i det här året. Tyvärr. Jag planerar för önskad medvetslöshet från kl 07.27 och gärna sju timmar framåt så pride får klara sig utan Sara. Och nästa helg får Ordets Dag på Folkets hus göra det samma, insåg jag förut. Trist det med, men man kan inte vara överallt kanske.

Inga kommentarer: