tisdag, maj 27, 2008

Dålig start på dagen

Tisdag, payday och cleaningday. Lite trist, men jag måste verkligen städa. Jag skulle kanske kunna skjuta på det tills imorgon, men längre än så går det nog inte att hålla hälsovårdsnämnden borta...

Min dag började lite halvdåligt med att jag skällde på en läkare på IVA. Nej, jag har inte gått och blivit en hysterisk anhörig som skäller på allt och alla i frustration. Jag tyckte bara att det inte var okej att de missat att involvera närmaste anhörig i det faktum att de byter sjukhus för pappas del. Det är liksom inte någon liten detalj sådär. Speciellt inte när jag så sent som i förra veckan fick ett löfte om att detta inte skulle kunna ske alls. Så jag hade nog skäl för mitt sura uppträdande. Förvisso hjälpte det inte, beslutet var redan taget och han var redan på väg, men jag hade ingen lust att medverka utan protester. Det är inte första gången beslut tas som man "missar" att involvera oss i. Det är ett frustrerande läge som det är utan att kommunikationen dessutom ska fallera hela tiden.

Jaja, vi får hoppas att dagen fortsätter lite bättre. Det är så mycket just nu, så mycket i huvudet och jag känner mig helt färdig. Om någon skulle få för sig att skänka mig en semesterresa nästan vart som helst när det värsta är över skulle jag inte ens försöka protestera...

Inga kommentarer: