måndag, maj 05, 2008

Efter kongress

Oj, trött är jag fortfarande, tydligen. Jag kunde inte sova nu på morgonen, låg och vred mig och funderade över ekonomin som är totalt fucked efter det lilla äventyret. Men det får lösa sig, det måste lösa sig. Det är väl bara att ta ut mer pengar på bankomaten?

Gjorde te för en timme sen men hittade det fortfarande stående på bänken alldeles nu. Mm gott. Lite disträ i huvudet.

Ja, idag ska jag försöka komma tillbaka till verkligheten. Måste räkna lite kongress-utgifter och se vad jag ev kan få tillbaka där. Måste väl försöka få till en slutlig budget som nu kommer att gå mer back än beräknat, men det visste vi kanske. Jag är ändå stolt över att vi lyckades få till en så bra och "rik" kongress på den extremt lilla kongressbudgeten vi hade. Det är häftigt. Och ändå fick alla med sig lite små presenter hem, det känns bra.

Jag börjar så smått bli nyfiken på vilka beslut som togs på kongressen och vad som hände runtomkring. Jag har eg bara hört det som stått i tidningarna, att vi ska ställa upp i val, i övrigt har inte mycket nått fram till mig. Jag var ju en av de som "inte var eniga" i styrelsen om att ställa upp i riksdagsvalet. Men jag får erkänna att jag trots 90 mil emellan kände av stämningen på kongressen och nästan svängde helt jag med inför beslutet. Så jag är inte direkt ledsen att det blev så, även om jag fortfarande inte förstår hur det är tänkt att gå till ekonomiskt och personellt och hur vi ska lyckas få fokus på oss i en valrörelse som antagligen kommer att handla om det blåa och röda laget igen. Men det blir spännande.

Jag måste också få till deklarationen idag. Inga större grejer som ska ändras, mest reseersättning till och från jobbet under den tid som jag fortfarande var skriven och bodde i Ratan. Mer än så är det inte, men det ger i vart fall lite pengar tillbaka.

Och så måste jag lämna igen heliumtuben som hyrts under helgen. Och nej, jag har hållt mig från att leka med den. Mer imponerande; så har också Mattias.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det mesta som styrelsen föreslog i politikväg gick igenom på kongressen. Vi har helt enkelt gjort ett skitbra förarbete ;)
och så tillkom frågan om att minska köttproduktion och konsumtion! Tur vi har medlemmar som hänger med! :)

Unknown sa...

Så du menar alltså, Sara, att Mattias inte provade gasen alls på hela kvällen? Gick ni och la er samma tid? Är du helt säker på att han inte satt uppe och andades in direkt från tuben och sjöng F!-sången i badrummet?

Bloggerskan sa...

Haha, F!-sången med Kalle Anka-röst...

Som militant köttätare röstade jag såklart emot "köttförbud". ;)