torsdag, maj 22, 2008

Makaber journalistisk

Läser VK på nätet och slås av alla dessa dödsolyckor de senaste dagarna. Verkligen märkligt och tragiskt att så många tycks ha förolyckats på kort tid. Och så blir jag såklart sur och irriterad över att man publicerar läsarbilden på den tågdödade björnen. Ska det vara nödvändigt? Varför finns det ett värde i att visa något sådant? Snart visar vi väl bilder på de förolyckade människorna också... Nej, när jag såg den bilden så insåg jag att det var ett korrekt beslut att säga upp prenumerationen. Jag vill verkligen inte stödja sådan makaber journalistik där "troféer" på skjutna djur och blodiga bilder på förolyckade djur stolt visas upp. Att premiera och uppmuntra människor som tar dåliga mobilbilder på döda djur är för mig helt oförståeligt som journalistik. Usch.

Inga kommentarer: