torsdag, maj 08, 2008

Resdrömmar och jobb igen

Tillbaka till vardagen kanske. Var på jobbet inatt för första gången på över en vecka. Som alltid kände jag mig lite osäker innan, men bara man stigit in innanför dörren så känns det som att jag aldrig varit borta. Imorse när personalen kom sa de att de saknat mig i helgen när jag varit ledig, det kändes faktiskt väldigt trevligt att höra. Behöver kanske sånt just nu.
I eftermiddag har jag varit ute vid havet hos Mattias föräldrar och ätit dietist-middag igen (alltid god mat med utförlig innehålls- och nyttighetsbeskrivning av mamma pensionerad dietist). Det var första gången jag träffade dem sedan kort innan jag flyttade ut och det var trevligt. Sög åt mig av familjkänslan igen. De sitter just och slutplanerar sin stora drömresa som förverkligas i början av juni. De ska till Färöarna. Vad jag förstår har det talats om detta resmål sedan 70-talet så jag är väldigt glad att de passar på att fara iväg och jag hoppas att verkligheten överträffar drömmen om det är möjligt. Det lät iaf väldigt fantastiskt och jag skulle gärna vilja göra något liknande någon gång.
Nej, nu jobb igen. Snart helg va?

Inga kommentarer: