fredag, maj 09, 2008

Tv-tips

Jag kan visst inte sova längre så jag passar på att istället blogga om ett par intressanta tv-program jag fann i morgonens tidning.

Det första är en dokumentär om upphovsrätten som verkar intressant, Good copy bad copy. Den verkar ta avstamp i det så vanliga argumentet att copyright är grunden till allt skapande, typ. Via länken ovan kan ni också hitta till filmarnas egen sajt där dokumentären (såklart) ligger ute för beskådan sedan tidigare om ni inte vill/kan se den på svt ikväll. Annars bänka er framför 2:an kl 20 ikväll.

Det andra jag vill tipsa om är ett program som jag av en slump hamnade framför förra veckan; Berg flyttar in. Då var hon hos Arne Weise och det var stundvis grymt kul. Den här veckan flyttar hon in hos allas vår Gudrun Schyman och jag gissar att det är bäddat för en del skratt även denna veckan. De är båda väldigt underhållande kvinnor med självdistans, det kan väl knappast bli bättre. 21.30 på tv4.

Inga kommentarer: