tisdag, maj 13, 2008

Trött dag.

Ugh, idag har inte varit nån bra dag. Jobbade inatt och skulle egentligen ha sovit bort dagen, men vaknade lite småorolig redan tidigt på förmiddagen. Anledningen var väl att jag visste att pappa var på operation då. Har sedan försökt nå någon ansvarig att få besked av hela dagen men det kom inte förrän vid halv fem. Av kanske fel person. Inte alla som jobbar inom vården passar där varje dag. Kanske var jag lite känslig med men det blev nog lite konstigt. Det är jobbigt att det passerar så mycket olika personal där hela tiden. Jag har fått för mig att det gör det extra mycket nu i och med strejken (som jag såklart stöttar) för efter två veckor där får jag fortfarande prata med sköterskor som precis sett honom för första gången. Det känns märkligt och bidrar väl till de lite olika bud som kommer beroende på vem jag/vi får prata med. Jag har dock lärt mig att inte ta positiva besked för sant förrän de är bekräftade av åtminstone en till. Alltid något.

Känner mig trött och lite mör i huvudet, men det blir nog bra att fara på jobbet igen nu. Då får jag annat att tänka på och lite andra personer som håller mig sysselsatt med alla möjliga saker.

Inga kommentarer: