torsdag, mars 15, 2012

Luck går i graven

Läser att HBO-serien Luck (2011) läggs ner ganska plötsligt mitt i första säsongen, trots att en andra säsong är beställd och delvis inspelad. Orsaken ska vara att hittills tre hästar fått sätta livet till i olyckor i samband med serien. Så det låter väl definitivt som en vettig idé. Tv.com spekulerar i huruvida beslutet kommit även om det inte råkat vara så att den fått oväntat låga tittarsiffror (men de omdömen jag hört har däremot varit positiva). Tja, vem vet?

Jag har själv inte sett serien men jag listade den tidigare i år som en av de nya serier jag var nyfiken på och jag hade den ganska högt på listan över serier jag ville ta mig tid till. Ingen mening att göra det nu, med andra ord.

Edit: Apropå djur som far illa vid inspelningar.

Inga kommentarer: