söndag, mars 04, 2012

När man är vuxen ska man inte behöva diska för hand väl?

Idag har vi farit runt till lite blandade elektronikkedjor (underbart att de alla ligger i varsitt väderstreck, på olika sidor om stan) och kollat efter en diskmaskin. Jag hade en prisklass uttänkt och hade sett på nätet att det skulle finnas men väl i butikerna så fanns de knappt och de som fanns såg ganska plastiga ut. Nu har jag span på en lite dyrare som skulle komma in i veckan, så jag får väl fundera ett par dagar. Alltid jobbigt att köpa saker som är dyra som man känner att man kanske inte egentligen har råd med. Men jag är så sjukt less på all disk som travar i köket ständigt, och vi har utrymme i köket för en stor diskmaskin, så varför inte egentligen? Och jag ska ju inte köpa den helt själv.

Det måste ju vara ruskigt många vuxenpoäng att köpa diskmaskin.

Inga kommentarer: