söndag, mars 11, 2012

Ibland blir det verkligen vad man gör det till

Inte kunde jag ana att det kunde vara så trevligt med melodifestivalen, jag som ända sedan kanske mitten av 90-talet varit väldigt svalt inställd till jippot. Vi hade en jättemysig och kul kväll igår, alla nio som trängdes i vårt vardagsrum. Vi hade till och med röstning efter varje låt och Ulrika förde protokoll. Skitkul, faktiskt! Vi var nog alla eniga om att det var rätt vinnare till sist. 
Mycket snacks och bål gick åt, men jag tror att alla blev nöjda. Efteråt hängde Anna med make kvar, vilket också var trevligt. Inte så ofta vi har de båda på besök direkt. Och vips hade klockan blivit en bit efter midnatt.

Och när jag sen behagade vakna till liv, sådär kring elva-tiden (!) idag hade M hunnit diska och städa undan varje spår av gårdagen. Lyx minsann (även om han nu hade en diskmaskin till hjälp)! Och så slapp vi laga middag då vi blev bjudna hos M:s föräldrar. 

En riktigt trevlig, avslappnad och smålyxig helg har jag haft. Hoppas ni haft detsamma!

Inga kommentarer: