onsdag, mars 28, 2012

Förändringarnas tid

En natt kvar innan jag blir ledig en hel lång vecka. Ska bli ganska skönt det. Vi har fått en hel hög med nya boenden så nu har vi både ett gäng väldigt kvällspigga och ett gäng (till viss del överlappande) väldigt morgonpigga, varpå tiden däremellan då jag ska hinna triljarder med andra saker bara krymper. Nätterna går förvisso fort, men ibland känns det slitsamt. 

Det har också blivit mer trixande, lirkande och väldigt mycket mer dialog i arbetet, något jag nog varit lite ovan vid ett tag. Det är lite annorlunda, men jag välkomnar lite nya utmaningar faktiskt. Jag får vända och vrida på mitt invanda sätt att arbeta på och det är inte sällan lärorikt. Och så är det skönt att antalet blåmärken efter jobbet kraftigt sjunkit. Vi får väl se hur länge det blir så. Men ombyte förnöjer, är nog min inställning för tillfället.

Imorgon har jag en middag ute inbokad med ett gäng trevliga vänner. Jag hoppas att jag ska vara hyfsat pigg då, även om det känns föga troligt. Men trevligt ska det bli oavsett, ser fram emot det mycket. God mat, ett gott glas rött och så goda vänner, kan det bli bättre?

Inga kommentarer: