måndag, mars 05, 2012

Ledighet är ju alltid ledighet

Jag har hört om magsjuka ryktesvägen i Umeå i ett par veckors tid. Nu har den visst drabbat personal på jobbet så jag får ha vikarie på min avdelning och hoppa över till en annan (och antagligen halvserva båda två) inatt. Det blir nog bra det, såvida inte boende drabbats av samma sak så fortsätter kanske lugnet ett litet tag till. Vi har många tomma platser efter alla förkylningar, mykoplasma, influensa och vad det nu är som gått men snart är de påfyllda med nya änglar igen. 

Men just nu alltså ovanligt tomt och därmed mindre att göra. Summerar man vintern annars så har det varit nog att göra för att jag med gott samvete ska kunna säga att det är okej att inte behöva springa benen av mig jämt. Och så får våra nya vikarier skolas in lite försiktigt. Det blir bra det.

Därmed inte sagt att jag inte ser fram emot min veckoledighet som inleds på torsdag morgon.

Inga kommentarer: