fredag, mars 02, 2012

Fredag, säger de?

Det var så trivsamt att sova hemma hos kattorna igår att jag gjorde en repris imorse; drack en redbull och for hem till huset. Hade förväntat mig att möta M nånstans halvvägs på E4:an men när jag kom hem låg han fortfarande och trynade under täcket. Så jag blev lite extra snäll och gjorde frukost som vi sen såg framför en hackig morgon-tv-sändning (digital-tv på landet ftw! or not). Sen hade jag lite svårt att komma till sömns, även om jag var betydligt tröttare än morgonen innan. Tror klockan var en bit efter tio till och med innan jag somnade.

Så nu är jag lite trött även om jag fick drygt sex timmars sömn. Imorgon bitti blir det nog att sova i stan istället. Jag har en sista natt innan jag får göra helg i två dygn. Ska bli ganska skönt det. Även om det varit hyfsat lugnt på jobbet så börjar jag känna mig lite sliten.

Förväntningarna inför korthelgen är därför ganska sparsamma; filmkväll med delar av eller hela minifamiljen, sovmorgon, kanske spana efter lampor i nån butik samt fikadejt med tjejorna om de har tid. Och en familjemiddag med lite ansträngning, dvs laga nåt nytt och kul, vore trivsamt.

Ska väl gå att uppfylla?