torsdag, mars 08, 2012

Miss Sleepyhead

Jag som inte skulle somna på soffan vaknade för kanske 20 minuter sedan just på soffan. Dammit. Har säkert sovit en dryg timme, får se vad det gör på det tänkta dygnvändandet.

Men lite aktiv har jag allt orkat vara idag. Vi skulle köpa diskmaskinen som skulle kommit in i tisdags men den hade förstås inte kommit än. Nu är i vart fall handpenning lagd så den blir vår när den kommer, förhoppningsvis imorgon. Sen for vi till Gandhi och åt indiskt för att fira lillsyrrans första jobb som hon börjat på den här veckan (extra bredvid studierna till att börja med). Mycket stolt över henne!

Och sen blev det alltså soffan. Men who could blame me med en stor portion av den godaste palak paneer du kan tänka dig i magen? Jag skulle dock behöva en bredare soffa (tur att han som låg innerst fortsätter att hålla i mig för kung och fosterland även då han somnat), men det har jag då defintivt inte råd med för tillfället med allt diskmaskinsköpande. Det hindrar iofs inte mig från att hålla ett getöga på blocket förstås...

Inga kommentarer: