lördag, mars 31, 2012

Det är snart maj, va?

Lika lite som jag kanske borde klaga på min dumma rygg och blogga om kattorna, lika lite ska man offentligt klaga på sin ekonomi har jag förstått. Det är 'privat' och det finns alltid de som har det värre osv. Men jag struntar i det och kanske kan glädja någon annan genom att vara lite 'värre' än just de jag med. 
Jag har just suttit och kikat över månadens finanser (igen) och får fortfarande lönen till lite drygt 14k (vilket är en bra månad) medan räkningarna som gick iväg hamnade på runt 12k. Det är så underbart att jag inte riktigt vet hur jag ska fira det hela. Nu är ju inte alla månader sådana, verkligen inte, och det är ju tur. Just den här månaden är det ett par dubbla räkningar från flytten, plus ett par andra saker som är utöver det vanliga och som ställer till det.

Lägg därtill att jag just fått klart att jag antagligen måste byta höger drivaxel på bilen (vilket jag inte kan göra själv) innan jag törs köra så mycket mer med den, ett kalas som jag efter lite googling tycks kunna gissa hamnar på runt 4k.

Oh the joy.

Tur att jag var ute och åt i torsdags (för M:s räkning förvisso) och hade det trevligt. Resten av månaden gäller det att plocka fram den mer påhittiga sidan av mig matlagningsvis, vilket i och för sig inte är så tråkigt det heller alltid.

(Och nej, det är inte särskilt synd om mig, jag kommer antagligen inte behöva svälta.)

Inga kommentarer: