måndag, mars 05, 2012

Filmkurs pågår

Alltså lil'sis var inte så imponerad av Dirty Dancing igår. Hon tyckte nog inte att den var dålig men lite fånig bitvis. Jag vägrar hålla med även om jag såklart också ser de bitarna egentligen. Men det ska bara vara så. Hon var sen inte så sugen på Pretty Woman så nästa del i kursen blev istället The Birdcage (1996). En film som verkligen håller än. Den gillade hon skarpt, tror jag. Med rätta, den är fortfarande väldigt kul. (Okej lite elak också, men det löser sig ju!)

Hon har sportlov nu och kan därmed fortsätta undervisas i viktig-film-man-ska-ha-sett. Såna som hennes generation annars missar alltså. PW finns kvar på listan förstås, nu ska jag bara fylla på den lite. Några förslag?

2 kommentarer:

Iréne JB sa...

Joel och jag har börjat titta på vilka filmer som ligger topp 250 på imdb. Några har vi sett, några inte. Några kommer vi att se, några skiter vi i. Där finns tips. Men där tror jag varken Dirty Dancing eller Pretty Woman finns med:)

Unknown sa...

Trainspotting? Top gun? Edward Scissorhands? Plutonen? Do the right thing?