lördag, mars 17, 2012

Trailer: Dark Shadows

I veckan släpptes trailer för Tim Burtons kommande film Dark Shadows (2012) som har premiär den 11 maj. I vanlig ordning finns både Johnny Depp och Helena Bonham Carter med i rollistan, men även Michelle Pfeiffer, Christopher Lee m.fl. Jag har sett den ett par gånger och även om jag brukar vara svag för Burtons filmer så kände jag lite "nja" över det hela. Det känns inte så nyskapande på nåt vis, jag får väldigt mycket Edward Scissorhands-vibbar. Men det är nog för tidigt att döma ut filmen än. Och som sagt, Tim Burton är alltid Tim Burton, jag har svårt att inte bli lite förväntansfull.



2 kommentarer:

Johan sa...

Största problemet jag ser, är att den verkar göra någon form av komedi av det hela, vilket orginalet från 70-talet inte var.

Sen har jag inget emot Burtons mer subtila humor, men denna verkar vara mer av den där typiska "amerikanska" sorten där det nästan står skyltar där man ska skratta?

Dock är Eva Green med, så jag hoppas att trailern är missvisande.

Iréne JB sa...

Kan inte låta bli att vilja se... Gillar oftast kombon Burton + Depp.