tisdag, november 24, 2009

Ju mer jag försöker...

Igår bestämde jag mig för att det inte är hela världen om jag inte lyckas vända på dygnet varje gång jag blir ledig ett par nätter. Jag sa till mig själv att inte gå runt och känna mig lat om jag somnar vid tre och sover en bit in på förmiddagen. Nånstans tänkte jag att "min nya inställning" skulle ta udden av ångesten jag känner så snart jag ska lägga mig på kvällarna.

Igår kväll la jag mig vid ett-tiden och när klockan slog sju imorse var jag fortfarande vaken. Irriterad och trött och sur på mig själv för att jag skulle behöva sova bort inte bara en bit av förmiddagen utan hela. Klockan ett klev jag upp idag och nu sitter jag här, halvdåsig och superlat.

Ikväll/inatt får det bli som det vill, jag ska ändå ut och jobba igen imorgon. Ska vi slå vad om jag att jag somnar före ett bara för det?

Inga kommentarer: