torsdag, mars 22, 2007

Maniac

My God vad jag känner mig pressad just nu! Inte bara för att jag ska flyga (och troligtvis dö) imorgon, utan för att jag inte packat, inte ens vet säkert vad jag ska packa i eller vad av allt jag vill ta med som får plats till sist. Uppepå det kommer allt med själva kongressen som känns lite pressande. Hur ska jag göra i alla val som finns framför mig? Vad vill jag, vad vill andra, vad är bra för mig, vad fixar jag etc? Usch. Och jag har inte bokat biljett hem nästa vecka, vet inte vilken dag jag ska åka, hur saker kommer var här när jag är borta osv. Snacka om resfeber! Jag är verkligen en hemma-människa. Har spenderat halva livet med att söka ett "hemma", ett sökande som delvis fortsätter och som nog alltid kommer göra det, så hela det här med att fara iväg blir som fel i mitt huvud på nåt sätt tror jag. Ja, jag vet inte.

Jag blir nervös av de nya säkerhetsrutinerna, är helt säker på att jag kommer göra något galet på flygplatsen eller att någon annan kommer att göra det så att jag kommer att stressa upp mig. Stackars Ulrika.

Idag har jag i vart fall fått lära mig att luftfartsverket har ett forum för flygrädda samt att personalen ombord på planen inte har förlossningskompetens. Ifall nu någon hade räknat med det...

Ikväll/inatt ska jag försöka få koll på packningen, hjälpa Mattias att färdigställa 70 supersnygga cd-skivor med F! Umeås koola raplåt på som ska med i packningen på nåt vis och försöka varva ner och sova något i alla fall.

Inga kommentarer: