måndag, mars 12, 2012

Dagens Spotify-tips

Jo, jag måste också bara ("ska bara") tipsa om en app på Spotify som ni måste testa! Jag har inte hunnit sondera app-marknaden så värst mycket sedan den lanserades men M tipsade mig om Moodagent som verkligen fallit mig i smaken. 

Du startar appen i Spotify och söker fram en låt som känns rätt för stunden. När du valt låt skapar Moodagent en spellista åt dig som går i samma stil som låten du valde. Sen kan du lägga till val som vilket humör du är på, om tempot ska höjas eftersom eller tvärtom osv. Låter kanske konstigt, men jag har haft en hel del nytta av den. Jag har inte bara hittat ny intressant musik den vägen, jag har också fått fantastiska spellistor. I helgen la jag t.ex in en gammal 90-tals britpop-låt och ut kom en lista som nästan representerade mitt eget 90-tal.

Så testa! Blir det inte en perfekt låtlista vid första försöket; börja om med en ny låt.

1 kommentar:

Lisbet sa...

Känns som en behövlig app. Ska kolla upp den