måndag, januari 13, 2014

Mer serier åt folket!

På tal om Matthew McConaughey så har hans på förhand hypade och hyllade tv-serie True Detective (2014) just haft premiär. Jag har lite svårt att motstå både den fd bad boy:en Woody Harrelsson och ett så bländande förhandsrykte så jag lär behöva plöja några avsnitt för att se vad det är. Verkar onekligen lite spännande. Och kommer att finnas på HBO Nordic i stort sett direkt efter airtime i USA, om jag förstått det rätt. Bra där.


Och inte att förglömma: inatt hade även en av mina små favoritserier som dock inte lyckats övertyga den stora publiken om sin storhet, Episodes (2011), säsongspremiär i USA. Kan nästan inte vänta innan jag har tid och ork att se första avsnittet. Imorgon får det bli. (Och ser ni att Neil från The Young Ones (1982) har återuppstått ännu en gång?)


Inga kommentarer: