lördag, januari 04, 2014

Sömntokigt

Vi sover som i skift i vårt hushåll nu efter all ledighet. När jag började jobba till veckan möttes jag nästan varje morgon av en vaken M sittande vid datorn i köket. Då hade han inte lagt sig än. Imorse var det likadant, men då hävdade han att han faktiskt sovit större delen av natten i sängen men vaknat väldigt tidigt. Och nu, när jag tantlurat två timmar efter min tidiga jobbmorgon, så sover han igen. Det blir som inte så mycket gjort när sömnen är åt skogen, även om det mest bara gäller en av oss. 

Hursomhelst så blir det annat nästa vecka då han börjar jobba på tisdag igen och då vi åter kan få gemensamma rutiner igen. Innan dess hoppas jag dock att vi kan vara vakna tillsammans lite så att huset kan få den städning det förtjänar och så att vi kan fara på bio, för det är jag sugen på.

Inga kommentarer: