tisdag, januari 07, 2014

Handsyssla

Ikväll ägnar jag mig åt min återupptäckta trivselsyssla; strykning av tvätt, eller mer specifikt rentvättade sänglinnen (annat ids jag inte än) framför tv:n. Något jag faktiskt inte gjort på många år, men plötsligt både upplever nån slags ro av att utföra såväl som trivsel att krypa ner i resultatet av. Utan torktumlare blir lakan och påslakan skrynkliga, men ofoget att stryka så stora saker som det till dubbelsäng och dubbelsängstäcke har som varit alltför stort. Och borde väl fortfarande vara, men jag börjar nog få "the hang of it".

Gissar att det har lite samma effekt som en stickning kan ha, eller för den delen yatzy på paddan medan jag tittar på något på tv:n. Jag behöver nåt i händerna. Ikväll är det för övrigt Downton Abbey (2010) som haft den äran att förgylla min tid. Jag har snart tittat igenom halva senaste säsongen. Inklusive den otäcka scen som jag förstår rörde upp känslor i England. Begripligt förstås.

Oavsett, ett kärt återseende. Kanske rent av två.

Inga kommentarer: