söndag, januari 26, 2014

Söndag

Lugnt och stillsamt även idag. Jag har förvisso sovit lite sämre; vaknat en del men jag ska inte klaga. Jag låg kvar till halv nio i vart fall idag. Lyx ju. Huset är halvstädat ('någon' fastnade i en miniserie just som det var städning på gång, men se den gubben gick inte; jag har allt lämnat uppgifter, så lömsk är jag) och nu väntar jag på att spenatsoppan ska koka upp. Jag fick som ett sug här i helgen efter det, vet inte om det kanske är järnet som suget avser egentligen. Men gott är det.

Annars har vi en kisse (Mina) som kräks en massa igen. Det brukar vara så den här årstiden eftersom hon inte går ut, inte kommer åt något gräs och har en nästan dunig päls som fäller i kopiösa mängder för tillfället. Jag var ute själv idag och sökte lite ledset gräs som hon faktiskt tuggade i sig. Imorgon ska jag se om inte nån av blombutikerna har ampellilja. Jag har hört att det ska fungera som kattgräs men hålla sig bättre. För att stilla magen har hon och de övriga fått fisk blandat med kokt potatis i hopp om att det ska hjälpa lite.

Inga kommentarer: