måndag, januari 06, 2014

Nya årets första ambitioner

Sista dagen innan veckorna och vardagarna åter tickar på som vanligt. Dags att ta tag i saker, med andra ord. Som att hitta tillbaka till vardagen och dess rutiner igen. Och som det där nya jobbet jag anstränger mig hårt för att inte vara dödligt nervös över. Eller som att skaffa det där träningskortet jag lurat på i en månad nu. 

Jag hade ju ett tidigare på ett ställe som var helt okej, egentligen alldeles lagom opretentiöst, men som låg lite för långt bort från jobbet. Dessutom hade jag så långa arbetsdagar då att jag helt enkelt vare sig hann eller orkade. Nu har jag ambitionen att få det där att funka, åtminstone som en försiktig start. Jag tänker inte sätta upp för stora mål, kan jag bara dra mig dit ett par gånger i veckan och få jobba mig lite slut på konditionsmaskinerna till en början, ja då ska jag försöka vara nöjd. Försöka att inte stressa på, att inte göra illa min dumma rygg och försöka hitta den där lusten till träningen som jag faktiskt haft i perioder förut.

Det är inget nyårslöfte, sånt tror jag inte riktigt på, men det är en ambition som vuxit fram igen under hösten och som jag nu tror jag kan införliva och som jag hoppas kunna hålla fast i. För min egen skull, i min egen takt.

Inga kommentarer: