tisdag, december 27, 2011

Och vad var sämst?

Kikade just igenom blogrollen och såg att Mark Kermode, en av mina favoritrecensenter, har lagt ut sin "The Worst Ten Films of 2011"-videoblogg. Helt klart värd en titt, han är skojig på ett torrt, brittiskt sätt Mr Kermode. 

Faktum är att jag faktiskt bara sett en film på hans värsta-lista; The Dilemma (2011), som jag helt glömt att recensera och faktiskt nästan också glömt som film (jag gav den dock en 2:a i betyg på Filmtipset, ser jag). Men jag har velat se ett par andra som också platsar på Kermode's lista. Framför allt den som toppar listan, nyligen lanserade New Years Eve (2011) av samma skapare som gjorde nästan orättvist bespottade Valentine's Day (2010), som jag faktiskt tycker är lite söt (även om det är en klyschig, icke-toppfilm). Nu har även de som tyckte den förra filmen var okej klankat ner på nyårsfilmen så den är väl antagligen ingen höjdare, trots sin gedigna rollista.

Vi får väl se om det blir en värsta-lista från mig med i år. Jag måste rota lite i betygsarkiven och se vad jag faktiskt sett i år först. Men framför allt är det ju bästa-listorna som är kul att se/läsa.



Inga kommentarer: