onsdag, december 21, 2011

Den här tomten har nästan gjort sitt

Hemma från en ganska lyckad shoppingtur på stan. Jag har nu lyckats handla nästan alla julklappar utom just till M, vilket var den jag hade tänkt sikta in mig på. Men jaja, det får väl bli på fredag då. I eftermiddag ska jag hämta ut ett paket och då har jag nog alla julklappar till syskon och syskonbarn klara för att skeppas iväg söderut. 
Jag vet att det finns de som tycker att jag handlar till för många och för för mycket, men då jag så sällan träffar syskonen och deras familjer vill jag försöka att kompensera så gott jag kan när det kommer till jul och födelsedagar. Klart att det inte går att ersätta närvaro med saker, jag vet, men det känns i vart fall som att jag är lite mer närvarande på så vis.

Vi firar annars jul med M:s familj och de är fortfarande inte handlade åt, bara delvis. Förra året tog jag på mig att handla för alla men i år tänkte jag att han inte skulle komma undan så enkelt. Vi har diskuterat idéer så jag tror det löser sig rätt snabbt på fredag oavsett.

Nu ska jag fylla på med lite näring och vila ryggen som tog stryk av strosandet i affärer. Sen blir det paketinslagning och resten är upp till vårt kära postverk.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hihi, du skriver: "Klart att man inte kan ersätta saker med närvaro."

Sara sa...

Hm, ja det ska ju såklart vara tvärtom... :)

Unknown sa...

Jag-en ordmärkare. Drygt.