torsdag, december 15, 2011

AHS, bäst i år?

Såg just det näst sista avsnittet av American Horror Story, det med titeln 'Birth'. Just själva födelsescenen var nog inte det bästa jag sett i serien. Över lag kändes det som att avsnittet ville engagera mig mer än vad det gjorde. Jag gissar att min tröttma stod i vägen lite, för jag vill inte påstå att det var ett dåligt avsnitt. Lite splittrat kanske, men med ett par egentligen riktigt starka scener.

Läste på nån amerikansk tv-sida att dödsfallet i det här avsnittet skulle ge en hint om vägen till andra säsongen, men det måste jag säga att jag inte alls greppade. Jag trodde dessutom att säsong två skulle bli en ny 'Horror Story' så att säga? Går det att mjölka mer ur det där huset verkligen? Eller är det den/de överlevande som är hinten?

Idag släpptes nomineringarna till den kommande Golden Globe-galan* och det är inte förvånande att just AHS är nominerad till bästa dramaserie, trots att det är dess första säsong.

*Yeay! "Award-season" är igång!

Inga kommentarer: