måndag, maj 02, 2011

Världen andas ut, eller?

Och Bin Laden är död. Jag läste det imorse men tänkte att jag kanske inte riktigt var vaken så jag iddes inte kommentera det då. Men så tycks det vara. Jakten är över, eller? Är vi säkra nu? Är det slut på röntgenapparater i flygkontrollen? Får jag ta med mig min vattenflaska ombord på planet nu? Pretty please? Antagligen inte.

Och vad hände med internationell rätt? Mänskliga rättigheter borde omfatta även de som misstänks ha kränkt dem. Hur det än är anser jag att det skulle varit en internationell domstol som dömt Bin Laden. Precis som med Saddam Hussein är det en snabb död som föredras, och jag undrar lite varför. Vad är faran med att ställa dessa personer till rätta för de dåd de misstänks för?

2 kommentarer:

Bloggerskan sa...

Ja, man kan inte annat än att misstänka att deras case inte skulle hålla i en domstol... ;)

Sara sa...

Nej, åtminstone lämnar de väldigt öppet för alla de som tror att så är fallet.