torsdag, maj 12, 2011

Balkong 2011

Jordgubbsplantor in da house! Årets balkongprojekt börjar ta sig, även om det kanske går lite sakta. Tycker fortfarande att jag blev överrumplad av sommarvärmen som plötsligt bara var här så jag har inte riktigt planlagt hur det ska se ut i år. Jag paketerade upp min gigantiska rabarber-kruka på balkongen igår och under de dubbla sopsäckarna hade det redan börjat växa, och det ganska rejält. Jag blev nöjd att den klarat vintern på balkongen, jag var lite orolig att den stränga kylan i år skulle ha tagit den. Men inte.

Jag och Simon var på blomsterlandet idag och det skulle vara hur lätt som helst att fylla bilen (och tömma visa-kortet) med skojiga växter. Men jag lyckades hålla mig och hade bara med ett par jordgubbsplantor hem alltså. Duktig Sara.

Inga kommentarer: