söndag, maj 22, 2011

Filmtips!

Sent igår kväll visade Svt Ruben Östlunds De Ofrivilliga och jag hade turen att kunna se en del av den. Måste säga att den höll för en andra tittning. Så istället för att bara halvsåga svensk film vill jag rekommendera en av de som faktiskt håller måttet och som är intressant på riktigt (även om jag kanske inte helt gillar fototekniken hela vägen). Liten varning för att man som tittare ständigt känner sig lite obekväm, eller i vart fall gör jag det när jag ser film där i stort sett varje rollfigur är obekväm. Men filmtips alltså, jag har tidigare gett den en 4:a och den står jag fast vid.

En annan film jag är nyfiken på är The High Cost of Living med Scrubs Zach Braff i huvudrollen. Jag har funderat på när han skulle dyka upp med något nytt, gärna i regissörsrollen, men här gången står han bara framför kameran. Men jag tror att den fått ett gott mottagande och jag hoppas kunna se den snart. Att Braffs gamla vapendragare Joshua Radin tycks stå för musiken är inte heller en dålig sak. Trailer nedan (men se inte hela om du inte som jag har dåligt minne för lite för mycket avslöjas i vanlig ordning):



Inga kommentarer: