söndag, maj 08, 2011

Fuskmat till middag

Till att börja med så har väl tanken varit att äta mindre av halvfabrikat än mer, inte minst av ekonomiska skäl men även för att maten blir så mycket roligare. Med det sagt får jag ändå erkänna att jag blev lite glad över att finna följande produkt i frysdisken:



Egentligen tillhör inte jag alls den här kategorin vegetarianer som vill att vegetarisk mat ska vara exakt samma som den man åt som karnivor men med en enda skillnad, mycket kanske för att jag aldrig varit en köttälskare. Men just när det kommer till 'dåliga köttprodukter' (vilket var det jag nästan helst åt som köttätare för hundra år sen) såsom exempelvis korv (om det nu ens kvalar in som köttprodukt...) så är jag lite svag. Så idag vankas det halvfabrikat-låtsas-korv till söndagsmiddag. Vi har redan testat en gång så jag kan snabbt recensera dem med ett starkt medelbetyg; kryddningen kunde definitivt varit mycket kraftigare om man nu vill ha det till chorizo. Men den funkar för mig.

Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer: