söndag, maj 15, 2011

Miltid tycks relativt

Märkligt. Jag har ju varit utan bil ett tag och fått förlita mig till kollektivtrafiken samt de egna benen för att ta mig till och från jobbet, och har nästan vant mig vid att stiga in i lägenheten kring 8.15 på morgonen, ibland till och med senare. Idag när jag kört bil till huset, en sträcka om nästan exakt 5 mil, möttes jag i dörren av två yrvakna kattdamer nästan prick tjugo i åtta. Förvisso är det väldigt tomt på trafik en söndagsmorgon men jag minns från tiden då jag bodde här jämt och pendlade sträckan att jag sällan var hemma senare än tio i åtta.

Det är nästan som att jag saknat min längre hemfärd i bil. Det är rätt trivsamt att lyssna på musik och lite halvt om halvt tvångsmässigt skråla och tjoa till skränmusik på reklamradion.

Inga kommentarer: