tisdag, maj 03, 2011

Dagens lästips!

Jag brukar nog ofta länka men det kan vara dags för en riktig hyllning nu, tänker jag. Alla som är det minsta intresserade av tv och film (framför allt tv) borde från och med nu (om inte innan) ha för vana att kika in på Weird Science. En blandad kompott av skribenter, precis alla inlägg kanske inte faller inom mitt intresseområde och det händer då och då att jag inte delar åsikt men i stort sett alltid texter av hög kvalité.

Som exempel på bra läsning den sista tiden kan nämnas:
  • hyllningen av Modern Family (agreed)
  • det kanske inte så rödtrådiga (eller?) men intressanta inlägget om mitt älskade Parenthood
  • inlägget om TBBT som menar att Mayim Bialik aka Amy Farrah Fowler lyft serien (något jag själv inte höll med om till en början men nu börjar AFF faktiskt få form i mitt tycke, även om jag fortfarande håller mig svagt skeptisk till hur karaktären kan komma utvecklas)
  • den totala sågningen av Kenneth Branaghs Thor-film (som dock inte gör mig mindre nyfiken på filmen, kan verkligen Branagh göra så galet fel?), eller snarare kanske hyllning av densammas bringa... (Thors alltså, inte Branaghs)
Följ! Nu!

Inga kommentarer: