söndag, maj 08, 2011

Mera helg åt folket!

Det har varit en skön helg, men snart är det dags att fara tillbaka till stan och jobbet igen. Känns helt okej även om jag egentligen inte riktigt känner för att lämna min landet-bubbla riktigt än. Syrran var här ute till igår lunch sen hade hon sf*-kväll i stan med några kompisar. Inget party, vad jag vet, utan filmkväll. (Hoppas jag :)

M och jag har haft egen myshelg resten av tiden och det har varit väldigt trevligt. Vi har sett tv-serier (bla börjat se HBO:s nya fantasy-serie Game of Thrones, mycket lovande), lagat mat ihop, suttit en del på trappan i det fina vädret, haft lång sovmorgon och bara umgåtts i allmänhet. Idag var det meningen att vi skulle farit till hans syster men det blev ändrade planer i sista stund så jag har istället tid att slappa lite extra innan det är dags för avfärd till verkligheten igen.

Molnet har som vanligt varit huvud- och ryggvärk för min del. M:s gamla säng är definitivt inte bra för mig, jag vaknar varje morgon med orörlig rygg och värk. Ytterligare en anledning till att fara till IKEA när återbäringen kommer... Sen är det väl nån annan stress eller grubbel som gör att käkarna tycks kroniskt låsta. Förhoppningsvis släpper det när jag blir ledig lite längre igen på onsdag morgon.

*syster-fritt

Inga kommentarer: